.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزير اقتصاد: طرح تحول اقتصادي عصاره كار بهترين متخصصان اقتصادي كشور است

سيد شمس‌الدين حسيني طرح تحول اقتصادي را عصاره كار بهترين متخصصان اقتصادي كشور دانست
به گزارش شمال نیوز به نقل از بازتاب آنلاین ، سيد شمس‌الدين حسيني پس از اهداي حلقه گل به ضريح حضرت امام خميني (ره) به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ داد.
وي به تبيين تحولات اقتصادي پس از انقلاب پرداخت و گفت: در سي سال از انقلاب اسلامي هرگز كشور در يك شرايط عادي براي اجراي برنامه‌هاي اقتصادي و اجتماعي قرار نگرفته است.
وي افزود: اصولاً انتظار منطقي اين است كه اگر كشوري حركتي سازنده را شروع مي‌كند جهان نيز به موازات اراده ملي حاكم بر آن كشور حركت كرده و به آن ملت ياري كند، اما متأسفانه حوادث و اتفاقاتي كه پس از انقلاب ملت ايران رخ داد برخلاف حركت و خواسته ملت ايران بود.
وي دليل عمده دخالت‌ها در انقلاب ايران را انحصار‌طلبي و كم‌بيني دشمنان ملت ايران دانست و گفت: آنان از همان روز اول انواع مشكلات و موانع را پيش‌روي كشور ايجاد و با آشوب‌هاي مختلف سعي در اخلال در نظام نوپا كردند اما هيچ توفيقي در اين راه تصيبشان نشد.
حسيني در ادامه بر افروختن آتش جنگ بر عليه ملت مظلوم ايران را از ديگر فتنه‌هاي نظام سلطه عنوان كرد و گفت: جنگي كه پس از انقلاب بر عليه ملت ايران آغاز شد هر روزش براي از پا در انداختن يك ملت كافي بود اما مردم صبور و مقاوم ايران 8 سال در برابر اين تهاجم ايستاد و در نهايت سربلند از اين آزمون بزرگ الهي بيرون آمد.
حسيني در ادامه به فشارهاي اقتصادي كه سي‌سال گذشته از سوي نظام جهاني بر ايران تحميل شد اشاره كرد و در اين زمينه گفت: انواع و اقسام تحريم‌هاي اقتصادي آشكار و پنهاني كه طي سي‌سال اخير بر ايران تحميل شده خللي در اراده ملت ايران بوجود نياورد و امروزه شاهديم كه نظام اقتصادي جمهوري اسلامي ايران يك نظام مبتني بر ظرفيت‌هاي داخلي است كه به فعاليت‌هاي خودش ادامه مي‌دهد.
وي افزود: اعتقاد داريم كه در حال حاضر مي‌توانيم بيش از گذشته بر ظرفيت‌هاي داخلي كشور دل ببنديم و در آستانه سي‌امين سال انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به لحاط نهادي در اقتصاد ايران فرصت‌‌هاي مناسب و جديدي پيش‌روي‌مان قرار دارد.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: امروز مي‌توانيم افق حركت در آينده كشور را ترسيم كنيم و اين ترسيم از چشم‌انداز وجود دارد.
وي وجود چشم‌انداز را از اين جهت حائز اهميت دانست كه براساس آن هر ايراني از مسيري كه در آينده وي و كشورش طي خواهد كرد آگاهي مي‌يابد.
حسيني افزود: هم‌‌اكنون مسير اين حركت و آرايش ساختاري اقتصاد كشورمان در قالب سياستهاي كلي اصل 44 كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است مشخص شده و فرصت بسيار مناسبي در اختيارمان قرار گرفته كه دستاوردهاي اقتصادي خود را تحكيم بخشيم.
وي يكي از مهمترين ظرفيت‌هاي كشور را ابتكارات و خلاقيت‌هاي مردم در بخش خصوصي و تعاوني دانست و گفت: دولت نهم با توجه به وجود ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هايي كه در جامعه وجود دارد طرح تحول اقتصادي را در دستور كار قرار داده و در همين راستا ساعتهاي زيادي صرف تدوين اين طرح شده است.
وي افزود: در تدوين طرح‌ تحول اقتصادي كشور تلاش كرديم از بهترين ظرفيت‌هاي تخصصي كشور استفاده شود و در ادامه سعي خواهيم كرد براي تكميل و اجراي مناسب اين طرح نيز از نيروي متخصص استفاده كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد كه در چهارمين دهه انقلاب كه پيشرفت و عدالت نام گرفته است با يك برنامه تحول بخش ديگر، آنچه كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي مورد نظر بوده است تحقق يابد
متن فارسي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 بهمن 1387
شاید کار بهترینها باشد ولی لزوما بهترین کار نیست.
نا شناس 7 بهمن 1387
شاید کار بهترینها باشد ولی لزوما بهترین کار نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.288 seconds.